• Latest Entries »

    Apr 11, 2010

    Majis Titian Kasih & Perasmian Muamalat Student Council (MSC)





    Tanggal 9 April 2010 hari Jumaat tepat jam lebih kurang pukul 3.00 petang Muamalat Student Council (MSC) telah tertubuh secara rasminya yang mana MSC ini di rasmikan olehYbhg. Prof. Hajah Mustafa B. Mohd Hanefah iaitu Dekan Fakulti Ekonomi & Muamalat (FEM) USIM semasa Majlis Titian Kasih iaitu majlis jamuan bagi meraikan pelajar-pelajar Tahun 4 Kursus Pentadbiran Muamalat yang bakal meninggalkan USIM nanti.

    Didalam ucapan-ucapan beliau itu, belaiu ada memuji akan kesugguhan dan juga kecekalan MSC mengadaln beberapa aktiviti-aktiviti yang dilakukan oleh pihak MSC yang berkonsepkan mengeratkan hubungan antara sesama pelajar Batch Muamalat dari Tahun 1 sehinngalah Tahun 4 serta mengukuhkan lagi pertalian hubungan antara pelajar dengan pihak pansyarah-pensyarah dan juga staff FEM. Pada masa yang sama juga dalam ucapan beliau juga ada memberi sokongan dan galakkan untuk pihak MSC terus bergerak dengan lebih yakin pada masa akan datang.

    Pada sebelum ini MSC telah membuat beberapa aktiviti-aktiviti yang secara tidak rasmi seperti berkunjung ke rumah Ketua Program Kursus Muamalat iaitu Puan Syahidawati Bt Syahwan semasa bagi meraikan anak beliau yang baru lahir. Puan Syahidawati berkata beliau sangat setuju dan amat berkenan dengan pihak MSC yang sentiasa bergerak untuk tujuan yang mendatangkan manfaat semua anggota khusunya di peringkat FEM. Pihak MSC mengucapkan terima kasih kepada Puan Syahidawi kerana sentiasa memberi sokongan kepada MSC.

    Selain itu juga pihak MSC pernah mengadakn lawatan ke rumah pelajar-pelajar yang ditimpa kemalangan yang kurang bernasib baik, seperti kebakran rumah, kemalangan jalan raya dan seumpamanya. Selaian itu juga pihak MSC pernah membuat Program Rehlah Mahabbah yang mana program ini bertujuan untuk mengenal dan membuat penerokaan alam sekitar di kawasan bukit-bukau serta membuat pendakian gunung. Pada Rehlah Mahabbah lepas Pensyarah yang turut hadir ialah Puan Norailis Bt Wahab yang bertindak sebagai pengiring semasa prorag tersebut berjalan.

    Di hari majlis tersebut pelbagai acara yang di lakukan oleh pihak MSC bagi memeriahkan suasana majlis tersebut antaranya, persembahan lakunan, persembahan nyanyian, serta persembahan khas yang di buat oleh pelajar-pelajar Tahun 4 Kursus Pentadbiran muamalat.

    Baiklah pihak Blogger MSC merasa sekadar itu sahaja dulu dari perkembangan semasa yang di lakukan oleh pihak MSC. InsyaALLAH pihak Blogger MSC akan mengemaskini post-post dari semasa ke semasa mengenai perkembangan yang di buat oleh MSC pada masa akan datang.




    Tinta Blogger,

    Mohd Noor Bin Yusof.

    Blogger Muamalat Student Council (MSC),
    Fakulti Ekonomi & Muamalat (FEM),
    Universiti Sains Islam Malaysia (USIM).

    3 comments:

    Anonymous said...

    ASSALAMMUALAIKUM.
    TAHNAIH kpd warga k'ja MSC krn meraikn kami pljr thn 4 2010.usaha & sumbgn kalian amat b'mkna n dihargai..SMG MSC TERUS KEKAL & MNJADI LBH BAIK DR SMASA KE SEMASA.WASSALAM.

    Muamalat Student Council said...

    Terima kasih kepada senior yg sudi menyokong kami, walaupun kecil sambutan nya, tp kami yakin bahawa MSC boleh maju ke hadapan lagi..insyaAllah..

    عبده العمراوى said...


    شركة مكافحة حشرات بالاحساء
    شركة مكافحة الفئران بصفوى

    Post a Comment