• Latest Entries »

    Feb 18, 2010

    Salam Pengenalan Dari Muamalat Student Council Gen-9

    Assalamualaikum dan salam sejahtera semua kami ucapkan kepada anda agar ceria-ceria selalu dengan apa jua aktiviti yang anda lakukan.

    Sebelum kami membuka wadah bicara untuk pengenalan Blog Muamalat Student Council Gen-9 ini, kami memanjat syukur alhamdulillah kerana Blog ini telah selamat dan berjaya di bangunkan dan sudah mula mengorak langkah pertama dalam dunia blogging setelah sekian lama menyepi atas urusan-urusan yang perlu di utamakan dahulu.

    Setelah semua kerja-kerja wajib di laksanakan, barulah blog ini membuat post yang mana post ini adalah post yang pertama di tulis. Setelah kami berbincang dengan ahli-ahli Muamalat Student Council, maka terhasillah satu namadomain untuk blog ini iaitu www.muamalatsc.blogspot.com.

    Dengan ada blog ini, kami berharap ianya berfungsi sebagai medium yang terbaik untuk Muamalat Gen-9 pada suatu hari nanti setelah tamatnya sesi kuliah kelak.

    Baiklah itu dia sebagai mukaddimah perbicaraan blog untuk kali pertamanya.
    Pada asalnya muamalat adalah nama bidang kursus/program yang di tawarkan kepada kami. Program muamalat ini datangnya dari Fakulti Ekonomi & Muamalat atau nama popularnya ialah FEM.

    Nama Muamalat Gen-9 ini diberi kerana pihak kami ini adalah pelaja-pelajar mualamat genarasi yang ke-9, maka kami ubah dengan singkatan Muamalat Gen-9. Setelah semua pelajar-pelajar muamalat berkumpul dalam satu sesi perbincangan, maka kami semua berpakat dan bersetuju membuat satu paradigma yang baru yang mana kami ingin menubuhkan satu kumpulan atau dikenali sebagai council untuk ahli kumpulan kami berkumpul di sini jika ingin memberi apa-apa pandangan dan berkongsi apa saja idea serta info yang berguna untuk di kongsi bersama dengan blog Muamalat Stydent Councul Gen-9.

    Selain itu juga, tjuan penubuhan Muamalat Student Council Gen-9 adalah untuk membina ukhwah tali persaudaraan dengan semua pelajar FEM amnya serta pelajar Muamalat khasnya. Di samping itu juga Blog Muamalat Student Council juga ingin mengumpul bekas-bekas pelajar muamalat untuk mengeratkan lagi hubungan sesama kita. :)

    Baiklah, kami rasa cukuplah disini sahaja dulu sebagai permualaan post dari Blog Muamalat Student Council Gen-9. Kami mengucapkan Ahlan Wassalam Wa Marhabanbikum Lakum atau selamat datang ke blog Muamalat Student Council Gen-9 jika anda semua pertama kali datang/ziarah ke laman blog ini. :) Apa-apa pun selam perkenalan dari kami untuk anda semua. Kehadiran anda semua amat di alu-alukan. :)

    Sekian dulu dari kami......
    See You Next Time......

    P.s = Jika ada apa-apa masalah dengan design laman blog ini, sila tinggalkan komen @ cadangan di ruang kotak yang di sediakan.

    P.s.s. = JANGAN LUPA!! subscribe @ Langgan Newsletter dari blog kami di runag side bar yang disediakan, ini adalah untuk mengelakkan anda sebagai pembaca terlepas post yang kamu update dari semasa ke semasa.

    1 comments:

    burak said...

    kars
    silivri
    yalova
    bilecik
    bitlis

    EG8

    Post a Comment